![Weber Brand Logo](https://m.media-amazon.com/images/G/01/brandregistry/bpmkt_weberlogo_21233483098.png)
Sätt eld i baken på förfalskarna med heltäckande skydd
”Amazon går definitivt i bräschen när det gäller hantering av förfalskningar och att säkerställa bästa möjliga upplevelse för våra kunder.”
Geri Datus-Ward
Chef för digital marknadsföring och e-handel
En bra idé blir global
Från trädgårdar till campingplatser – grillning förknippas med varumärket Weber över hela världen. Överallt där vänner och familj samlas för att njuta av varandras sällskap och härlig mat finns det en god chans att matlagningen sker på en av varumärkets välkända klot- eller gasolgrillar.
Weber Original Kettle-grillen har en unik form som går hela vägen tillbaka till dess skapare, George Stephen Sr., som kom på den innovativa designen när han arbetade på en metallbearbetningsfabrik i Chicago. En dag beslöt han sig för att experimentera genom att kapa en metallboj på mitten och lägga till luftventiler och ben. När han tog hem sin skapelse för att testa den blev hans grannar och vänner först förvirrade. Men när de tog den första tuggan av köttet som grillats på ”klotet” blev den nya uppfinningen stadens stora snackis.
På bara några få år utökade han sin grillverksamhet och kom att för alltid förändra hur Amerika och senare världen skulle tänka på matlagning utomhus.
Weber Original Kettle-grillen har en unik form som går hela vägen tillbaka till dess skapare, George Stephen Sr., som kom på den innovativa designen när han arbetade på en metallbearbetningsfabrik i Chicago. En dag beslöt han sig för att experimentera genom att kapa en metallboj på mitten och lägga till luftventiler och ben. När han tog hem sin skapelse för att testa den blev hans grannar och vänner först förvirrade. Men när de tog den första tuggan av köttet som grillats på ”klotet” blev den nya uppfinningen stadens stora snackis.
På bara några få år utökade han sin grillverksamhet och kom att för alltid förändra hur Amerika och senare världen skulle tänka på matlagning utomhus.
![Weber Brand Image](https://m.media-amazon.com/images/G/01/sell/images/weber-brand-image-02-1400x600.webp)
Ta sig in i e-handelns värld
Weber fokuserade inledningsvis sina insatser inom marknadsföring och försäljning på fysiska butiker. Under den senare halvan av 2000-talet gav sig varumärket dock helhjärtat in på e-handel. Försäljning på Amazon var en viktig del av den strategin.
”Amazon är mer än bara en försäljningskanal; för oss fungerar den som en knutpunkt för kunderna”, förklarar Geri Datus-Ward, chef för digital marknadsföring och e-handel.
”Amazon är mer än bara en försäljningskanal; för oss fungerar den som en knutpunkt för kunderna”, förklarar Geri Datus-Ward, chef för digital marknadsföring och e-handel.
Sälja på Amazon
Men alla dess fördelar till trots innebär försäljning online också utmaningar, särskilt för ett varumärke som är lika ikoniskt och populärt som Weber. I slutet av 2017 noterade varumärkets e-handelsteam en minskning av försäljningsintäkterna online för sina grillöverdrag och en ökning av antalet negativa recensioner på grund av dålig kvalitet eller defekter. Teamet misstänkte förfalskning.
Som tur var för Weber hittade de i Amazon en partner som tagit sig an att skydda deras varumärke.
Weber registrerade sig snabbt för Amazon Brand Registry, som tillhandahåller en rad verktyg som tagits fram för att hjälpa till att bygga upp och skydda varumärken. När ett varumärke registrerar sig och uppger information som är specifik för varumärket aktiverar Amazon omedelbart proaktiva skydd som förhindrar förfalskade produktposter och felaktigt innehåll.
Weber-teamet laddade upp sina varumärken i Brand Registry. När deras produktexperter misstänkte en förfalskning använde de verktyget Rapportera en överträdelse för att uppmärksamma Amazon om det hela. De började snabbt se positiva resultat.
Som tur var för Weber hittade de i Amazon en partner som tagit sig an att skydda deras varumärke.
Weber registrerade sig snabbt för Amazon Brand Registry, som tillhandahåller en rad verktyg som tagits fram för att hjälpa till att bygga upp och skydda varumärken. När ett varumärke registrerar sig och uppger information som är specifik för varumärket aktiverar Amazon omedelbart proaktiva skydd som förhindrar förfalskade produktposter och felaktigt innehåll.
Weber-teamet laddade upp sina varumärken i Brand Registry. När deras produktexperter misstänkte en förfalskning använde de verktyget Rapportera en överträdelse för att uppmärksamma Amazon om det hela. De började snabbt se positiva resultat.
”När vi först började använda Project Zero blev vi så överraskade över hur snabbt vi kunde vidta åtgärder när vi hade identifierat ett problem.”
Geri Datus-Ward
Chef för digital marknadsföring och e-handel
En högre nivå av skydd mot förfalskning
Med tiden har Weber provat på några av Amazons mer avancerade program för skydd mot förfalskningar, som Project Zero.
De var särskilt intresserade av Projekt Zeros självbetjäningsverktyg för borttagning av förfalskningar, som gör att varumärken omedelbart kan ta bort förfalskade produktposter, utan att behöva kontakta Amazon.
Dessutom kände Weber-teamet att deras samarbete med Amazon gynnades av att Project Zero ingick i deras verktygslåda för varumärkesskydd.
”Efter att först ha använt Brand Registry och sedan Project Zero har vi byggt upp ett stort förtroende till Amazon”, säger Geri.
Geri jämför Project Zero med verktyg på andra webbplatser för e-handel när det gäller effektivitet och påpekar att Project Zero är unikt.
”Ingen annan plattform eller marknadsplats erbjuder varumärkesägare något som Project Zero”, säger hon.
De var särskilt intresserade av Projekt Zeros självbetjäningsverktyg för borttagning av förfalskningar, som gör att varumärken omedelbart kan ta bort förfalskade produktposter, utan att behöva kontakta Amazon.
Dessutom kände Weber-teamet att deras samarbete med Amazon gynnades av att Project Zero ingick i deras verktygslåda för varumärkesskydd.
”Efter att först ha använt Brand Registry och sedan Project Zero har vi byggt upp ett stort förtroende till Amazon”, säger Geri.
Geri jämför Project Zero med verktyg på andra webbplatser för e-handel när det gäller effektivitet och påpekar att Project Zero är unikt.
”Ingen annan plattform eller marknadsplats erbjuder varumärkesägare något som Project Zero”, säger hon.
”Vi är stolta över att ha Amazon bredvid vårt namn på vårt arbete för varumärkesskydd. Det visar verkligen styrka. Amazons verktyg är så robusta, särskilt jämfört med de från andra marknadsplatser. Våra investeringar i att skydda vårt varumärke på Amazon är några av de bästa drag vi någonsin har gjort.”
Geri Datus-Ward
Chef för digital marknadsföring och e-handel
![Weber Brand Image](https://m.media-amazon.com/images/G/01/sell/images/weber-brand-image-05-1400x600.webp)
Mångsidigt varumärkesskydd
Amazon har tagit fram flera verktyg för varumärkesskydd för att möta olika varumärkens olika behov. Alla varumärken fungerar på olika sätt men för Weber fungerade en holistisk strategi för varumärkesskydd.
Amazons robusta verktyg har blivit centrala för Webers onlinestrategi och varumärket ser Amazon som en stark bundsförvant när det gäller varumärkesskydd.
Amazons robusta verktyg har blivit centrala för Webers onlinestrategi och varumärket ser Amazon som en stark bundsförvant när det gäller varumärkesskydd.
![Weber Brand Logo](https://m.media-amazon.com/images/G/01/brandregistry/bpmkt_weberlogo_21233483098.png)
Plats
Chicago, IL
Bransch
Grillning
Lansering på Amazon
2006
Verktyg för varumärkesskydd
Brand Registry
Project Zero
Project Zero
Kom igång med Brand Registry i dag
På den här webbplatsen använder vi cookies och liknande verktyg (tillsammans "cookies") för att tillhandahålla och förbättra tjänster till dig och för att visa annonser. För att lära dig mer om hur Amazon använder cookies, läs Amazon Cookies-policy.