Fulfilment by Amazon (FBA) gör försäljning i Europa enklare än någonsin tidigare.
Skicka dina produkter till Amazon logistikcenter och låt oss ta hand om resten. Vi hanterar även orderspårning, kundservice och returer över hela Europa.
Hur börjar man använda FBA? Följ vår 5-stegsguide för att ta reda på hur det fungerar.
1
Välj alternativet Fulfilment by Amazon när du listar produkter
2
Skicka dina produkter till ett Amazon logistikcenter där vi lagrar dem
3
Alla FBA erbjudanden listas som Fulfilled by Amazon
4
Vi plockar, packar och skickar dina produkter direkt till kunder över hela Europa
5
Vi erbjuder kundservice på lokalt språk och hanterar returer
1.
Välj alternativet Fulfilment by Amazon när du listar produkter
När du är på ditt säljarkonto väljer du alternativet Fulfilment by Amazon när du listar dina produkter. Du kommer automatiskt att vägledas i att leverera dina produkter till Amazon logistikcenter. Mer information om hur du börjar använda FBA.
2.
Skicka dina produkter till ett Amazon logistikcenter
Välj din egen transportör för att skicka din produkt till våra logistikcenter. När du har skickat dina produkter tar Amazon emot dina varor på logistikcenter, skannar dem och lagrar dem.
3.
Dina erbjudanden listas som Fulfilled by Amazon.
Alla FBA erbjudanden listas som Fulfilled by Amazon.
Du har en ökad chans att vinna köpboxen.
Detta hjälper till att göra dina erbjudanden ännu mer attraktiva. Att sälja har aldrig varit lättare!
4.
Vi plockar, packar och skickar dina produkter direkt till kunder över hela Europa
Amazon snabba webb-till-lager-plocknings- och sorteringssystem lokaliserar, packar och skickar dina beställningar till kunder över hela Europa. Vi ger till och med kunderna spårningsnumren när de är tillgängliga.
5.
Vi erbjuder kundservice på lokalt språk och hanterar returer
Med FBA erbjuder Amazon kundservice för ordrar på amazon.se och andra europeiska Amazon-marknader på marknadens språk – vilket underlättar för dig att expandera i nya länder.
Vi hanterar eventuella återbetalnings- och returförfrågningar för dig direkt med kunden.
Inventory you send to Amazon Fulfillment Centre is generally scanned and made available for sale within three business days of being received.
You can track the status of your shipment in the Shipping Queue with the status cycling through in Transit, Delivered, Checked-In, Receiving and finally Closed.
During the Receiving process, your item's barcodes are individually scanned and entered into the tracking system, the dimensions and weight are captured for storage and fulfilment purposes.
The Buy Box is the box on a product detail page in which a customer starts the purchase process by adding an item or items to their shopping basket.
A key feature of the Amazon.co.uk platform is that the same product can be sold by several sellers. If several sellers offer the same product in ‘new’ condition, they may be eligible to compete for the Buy Box for that product.
A Seller’s eligibility to win the Buy Box is tied to many criteria including Seller performance that identifies those who have consistently provided customers with a great buying experience on the Amazon.co.uk site.
When you join FBA, your products that are eligible for Prime automatically gain Prime status, which can increase your product exposure and competitiveness.
Amazon Prime is an increasingly popular membership programme for Amazon customers; it gives them fast and unlimited One-Day delivery on eligible purchases plus additional advantages for an annual membership of 49 €.
Amazon Prime subscribers are among Amazon's most loyal customers and often order more frequently, making their purchasing decisions based on the delivery options available to them. They often filter products they’re considering purchasing in order to only see items that are eligible for Prime.